dissabte, 16 d’agost del 2008

Una tarda històrica

Els qui em coneixen ja saben que sóc un absolut negat pel fet casteller. En reconec tots i cadascun dels seus mèrits i admiro als qui mantenen aquest afany de superació col.lectiu. Precisament per això, sovint he assistit a algunes de les diades de la Jove de Sitges. El 24 de Setembre del 2006, molts vinguerem corrents des de l'Escorxador -on acabava d'inaugurar-se un intent de casal de Festa Major- per assistir a la diada de Santa Tecla. A plaça es respiraven nervis. La Jove volia coronar i descarregar el seu primer quatre de vuit. Amb la càmara de vídeo a punt, em vaig situar en un dels indrets més inadequats per a contemplar la magnificència de la construcció, però no era ben bé això el que m'interessava. A peu de pinya totes les emocions travessen l'ànima amb una intensitat difícil de copsar en qualsevol altre lloc. La jove ho va aconseguir. Fins avui, ha estat el seu únic quatre de vuit descarregat, però encara fa posar els pèls de punta quan me'l miro. Arribat a casa, vaig començar a muntar un petit video que passa per a ésser un dels testimonis més apreciats que va tenir aquella tarda històrica.



El proper 22 d'Agost farà quinze anys que s'oficialitzà, amb l'entrega de les camises de color burdeus al palau del rei moro, el naixement de la colla Jove dels castellers de Sitges. Pocs, aleshores, confiaven en que la iniciativa durés molt més que l'antiga colla dels castellers que havia tingut la vila. El temps, la constància, i la passió dels qui la formen han fet callar les males llengües. Feliç aniversari!.