dissabte, 9 d’agost de 2008

Nova vida per a una icona industrial













Immortalitzada en la portada de l'àlbum Animals dels Pink Floyd, la central elèctrica/tèrmica de Battersea (1933-1957), dissenyada per l'arquitecte Giles Gilbert Scott -autor de les celebèrrimes cabines telefòniques vermelles, de la central elèctrica de Bankside (actual seu de la Tate Modern) i de la imponent catedral anglicana de Liverpool- serà protagonista, després de prop de vint anys de llanguir en l'abandó, d'una operació urbanística d'alçada.

L'edifici, incorporat al catàleg de béns protegits, i considerat, en el seu dia, una de les estructures de maó més grans d'Europa, serà el centre d'una promoció de pressupost immens, el disseny de la qual ha estat confiat l'arquitecte uruguaià afincat als Estats Units, Rafael Viñoly. S'espera que tot plegat sigui un fet pels vols de l'any 2020.

Battersea apareix com un immens vaixell al costat del Tàmesi, o, com en deien a l'època, una catedral d'energia.