diumenge, 1 de febrer de 2009


















6 D'Octubre 1955. El primer DS19 és presentat al saló de París davant d'una multitud.


La deessa


6 d'Octubre del 1955. Al saló de l'automòbil de París, Citroën presenta el DS19. Una fita tecnològica. Una obra d'art del disseny automobilístic, deguda al mestratge de l'escultor Flaminio Bertoni, de l'enginyer Paul Magès (pare de la suspensió hidropneumàtica), de l'empenta de l'empresari Pierre Boulanger -l'home que Michelin posà al capdavant de Citroën, quan l'empresa fou víctima de la fallida econòmica- i, finalment, d'André Lefebvre, el substitut de Boulanger quan aquest morí d'accident al volant del seu Traction.

Citroën creà un mite perenne. Per l'autor d'aquest bloc, no hi ha hagut un automòbil igual. La seva producció finalitzà 20 anys i 1.330.755 unitats després. Aleshores, al capdamunt de la gamma dels DS s'hi situava el DS23 d'injecció electrònica, amb el seu redissenyat frontal, que el cap de disseny de la marca aleshores, Robert Opron, creà el pels models produïts a partir del 1967, distingibles pels fars direccionals.

En tres minuts, aquest excel.lent video del programa Top Gear de la BBC, resumeix perfectament el valor d'una inimitable icona automobilística del segle XX.